(cc) (by:) —vg— [filologas (platesniąja prasme) ir batautojas]

2015-10-07

(782) Epizodai, viii: lituanistė atsiprašo lituanisto po beveik keturių dešimtmečių

Pernai VU leidykla išleido tokią knygą: Lituanistai, 1957–1962 m.m.: Vilniaus universiteto studentų lituanistų atsiminimai.
Vytautas Visockas prisimena:
Atgimimo laikais, kai vadovavau „Minties“ leidyklai, mane aplankė mano mokytoja [a.a.vertėja ir redaktorė] Danutė Krištopaitė ir netikėtai manęs atsiprašė. „Už ką?!“ – klausiu. Pasijutau labai nesmagiai. „Už mokykloje kartais sakytą netiesą.“ (p. 256)
[Įrašą pavadinau taip, skaičiuodamas: D.K. Alytuje mokė V.V. lietuvių kalbos ir literatūros 1950-tinių vidury; atsiprašyta galėjo būt maždaug 1990–1995-ais.]

6 komentarai:

  1. Ten atsimena kitas Visockas: https://lt.wikipedia.org/wiki/Vytautas_Visockas_(1939). Tiksliau, tai yra tas, kuris iš Alytaus, bet ne tas, kuris vertėjas iš "Vagos", į kurį veda nuoroda.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jackau! – Jūs/Ji esat visiškai teisus/teisi, – taip, ne tas Vytautas Visockas – raštu – prisimena; ne tas ir knygos sudarytojas?
      Aš pažinau ne tą, kuris prisimena; susiejau su tuo, kurį pažinojau; „Vagoj“ esu dirbęs, V.V. buvo mano tiesioginis aukščiausias viršininkas.
      Bet: ar tai keičia įrašo – apie a.a Danutės Krištopaitės atsiprašymą – esmę?
      Manau, ne.

      Panaikinti
    2. Ir nieko nekeisiu pagrindiniam įraše; telieka klaidinga nuoroda.
      Komentaruose pataisyta.
      Klysti juk galima?

      Panaikinti
    3. Ne, vis dėlto negerai šiuo atveju likt užsispyrusiam. Pataisiau. – Ačiū.

      Panaikinti
  2. Garsusis kalbininkų (Girdenis, Rosinas, Pupkis, Jakaitienė) ir ne tik jų kursas...

    Įdomu, ar dar daug VU lituanistų kursų verti tokios prisiminimų knygos? Gal jūsiškis?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Na, dar dešimčia metų vyresnių (*apie 1930) kursas buvo, gal – garsusis poetų vadintinas. Beje, Antano Drilingos atsiminimuos užtikau, kad Marcinkevičius, Maldonis ir Baltakis buvę vadinti ne tik visiem žinomu vardu – trys muškietininkai, bet ir Bermudų trikampis (l. įdomi pravardė).
      O dėl mūsų kurso, ką aš žinau – bent jau mano atminty, ne kursas kaip visuma, o labiau grupelės įvairios išlikę.

      Panaikinti