[t]ūkstančiai krikščionių kamavosi prispausti komunizmo, melsdamiesi išvietėse ar klausydami mišių gūdžiuose rūsiuose, –pasakiau: ačiū, ne. Apie išvietes – be komentarų, o dėl mišių – jų, nelyg operų, klausosi tokie netikėliai kaip aš; tikri krikščionys jose dalyvauja.
Nieko negaliu padaryt: Š-dur tonacija neįveikiama.
Bet juk sakoma: išklausė mišias/mišių.
AtsakytiPanaikintiNet vyskupas Valančius taip rašė: „Antrą Kalėdų šventės dieną vėl ėjom į Varputėnų bažnyčelę, išklausėm mišelių...“ Lyg ir ne apie netikėlius čia...
Greičiausiai per griežtai dėl klausymo būsiu tarstelėjęs. Kodėl taip užrašiau? Autorius ispanas, kiek supratau, tame romane kalbama apie popiežių, tai, perskaitęs „krikščionių“, iškart pagalvojau apie katalikus. Kiek suvokiu, tikinčiajam prieš mišias dera atlikt išpažintį, atgaulaut už nuodėmes sukalbant x kartų poterius, per mišias ne tik klausytis Žodžio, bet ir atsiliept, dėkot, išpažint savo tikėjimą (kitiems sakant „tikiu iš numirusių prisikėlimą“ negalėčiau tart kartu, nes netikiu, o meluot nesinori) etc., galų gale priimt šv. komuniją. Taigi tik klausytis niekaip neišeina – ramybės net netikėlis būdamas palinki. Va tokia ta argumentacija. O vyskupas Motiejus – neabejotinai tikėlis, nors sakiny minimą dieną toj bažnyčėlėj ar išpažino savo nuodėmes ir priėmė šv. komuniją – nežinau.
AtsakytiPanaikintiŠiap jau Palangos Juzė į tą Varputėnų bažnyčelę ėjo, ne vyskupas :)
AtsakytiPanaikintiPatiko žodis „visaskaitys“. Bet nepavydžiu...
Smagu sugalvot kokį naujažodį (nors kartais paaiškėja, kad jau toks yra). Grybaudamas sugalvojau žodį „batauti“; taip patiko, kad net padariau dar vieną tinklaraštį batautojas.blogspot.com.
AtsakytiPanaikintiO dėl Motiejaus ir Juzės, smagiai apsirikau. Bet Valančius toj bažnyčelėj tikriausiai irgi yra mišiose buvęs?
Šiaip: iš vysk. Motiejaus raštų bent man įdomiausi jo „Namų užrašai“, 2003-ais išleisti, – tikra rastinukų kasykla.
AtsakytiPanaikinti