(cc) (by:) —vg— [filologas (platesniąja prasme) ir batautojas]

2016-08-02

(878) Visiškai tarp kitko: apie paskutinį Pauliaus Jurkaus darbą

Po atostogų tikrindamas el. paštą, radau kvietimą į jau įvykusį renginį – 2016-07-28 Maironio lietuvių literatūros muziejuj buvo paminėtos rašytojo ir redaktoriaus Pauliaus Jurkaus 100-osios gimimo metinės.
1991-ų pabaigoj buvau jam parašęs laišką su visokiais klausimais ir prašymais. 1992-01-31 rašyto atsakymo pastraipa:
Apie Vytautą Mačernį rašau ne romaną, bet knygą. Jis buvo mano artimas bičiulis, man pirmam skaitė savo eiles, kalbėjo, kodėl tai parašė. Esu parašęs pirmą redakciją. Galvoju, kad šiemet padarysiu antrąją redakciją. Gal būtų prasminga tai padaryti kokios apysakos forma. Apie tai esu pagalvojęs, bet dar sprendimo neturiu.
Spėtina, kad tas darbas taip ir liko nebaigtas, nes knyga neišėjo. Reikia tikėtis, rankraštis, kad ir tos pirmosios redakcijos, likęs.
P.S. Parašęs pagalvojau: taigi reikia imt ir paklaust Virginijos P., ji juk turėtų žinot. – Jurkaus knygos apie Mačernį yra du rankraštiniai variantai; jojo archyvas Maironio muziejuj. O enciklopedijose reiktų pridurt: 2016-07-27 perlaidotas Žemaičių Kalvarijoje.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą